Egy valamit még szeretnék rendbetenni a fejekben, így rögtön a kezdetek kezdetén.
Vannak jó és rossz emberek, az autók pedig olyan (összetett) gépek, amiket ezek az emberek kezelnek jól, vagy rosszul, képességeikhez, képzettségeikhez mérten.
Tehát nagy vonalakban ezek a variációk léteznek:
1. Jó ember - jól vezet (előzékeny autós társaival és a közlekedés többi résztvevőjével /sokszor feleslegesen túlzásba viszi és ezzel mondjuk nem mindig tesz jót, erről majd írok később/, ugyanakkor biztonságosan, stabilan, dinamikusan vezet és vészhelyzetekben is lehet rá számítani.)
2. Jó ember - rosszul vezet (naív típus, általában nőből van vagy öregúrból, esetleg üzletemberből, üzletasszonyból, egyéb értelmiségi nőből. Borzasztó előzékeny a gyalogosokkal és a közlekedés résztvevőivel, ugyanakkor bénázásaival nagyon sok bosszúságot okoz legfőképpen autós társainak, de a gyalogosoknak is, általában túl lassan, túl óvatosan vezet és bizonytalanul. Vészhelyzetekben azonnal pánikol, mégis kevesebb balesetet okoz, mert óvatos típus /épp azért, hogy elkerülje a vészhelyzeteket, amikről tudja, hogy bénázna bennük/, mindazonáltal félni lehet és kell is tőle. Fontos tulajdonsága még, hogy a gyalogosokat, villamosokat és egyéb közlekedésben résztvevőket, de talán még a madarakat is előzékenyen előre engedi, ha kell, ha nem, ezzel teljesen feltartva a közlekedést, amiben egyébként is gátló tényezőként vesz részt a bénázásával. Szinte soha nem néz a tükörbe, fogalma nincs arról, hogy mögötte és mellette éppen mi történik és arról, hogy rajta kívül mások is szeretnének közlekedni egyazon úttesten. Idegesítő fajta. Jellemző tulajdonsága lehet még, hogy rendkívüli módon fél a forgalomban, utál vezetni.)
3. Rossz ember - jól vezet (soha nem enged be a sávba, gyalogosokkal szituációtól függően előzékeny, agresszívan és nagyon gyorsan vezet, de elég ügyesen, általában nem okoz balesetet, de jobb vigyázni vele, általában fiatal, sportos suhancok /nem a vidéki Helyi Vagány Csávó a lepusztult, túlpörgetett Zsigulijával/ jobbfajta tuningautókkal, akik akár legális, vagy illegális versenyeket is megjártak, a világ urainak érzik magukat, tombolnak bennük a hormonok és nem vetik meg a kábítószereket sem. Ide tartozik a megkeseredett öregurak egy része is, akik a buszokon tolakodó vén mamókákhoz hasonlóan azt képzelik, hogy nekik jár az út, így bár megvan a tudásuk, tapasztalatuk az autóvezetéshez, mégis rossz szándékúak mindenkivel szemben, így sokszor szándékosan túl lassan mennek, leszorítanak és kicsit sem előzékenyek.)
4. Rossz ember - rosszul vezet (talán a legrosszabb fajta, nagyon kell vigyázni vele, ha balesetet okoz, akkor sem vállalja, sőt a másikra keni, na ide tartoznak a nagyon vidéki bornyú helyi vagány csávók is a szakadt verdáikkal, akiket jobb messziről elkerülni, mert önmagukra és mindenki másra is rendkívül veszélyesek autóval, vagy autó nélkül.)
Az autósok alapvetően ezeknek a tulajdonságaiknak megfelelően viselkednek az utakon.
Akiknek a védelmében síkra szállok, azok kifejezetten az 1. kategóriába tartozó emberek. Az összes többi kategóriába tartozók ugyanis így, vagy úgy, de kiszúrnak autós társaikkal, az autós társadalommal és folyamatosan, masszívan csökkentik az amúgy is megtépázott renoménkat. Ezt szerettem volna tisztázni idejekorán.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.